Impozáns épületegyüttesünk a Magyar kir. államvasutak tulajdonában áll. Tervezője Rochlitz Gyula. Megépítése 1881-től 1884-ig tartott. Európa egyik legmodernebb pályaudvara. A keleti pályaudvar ma is olyan funkcíót tölt be, mint hajdanán, szakszerű felújítására sajnos nincs pénz.

Az 1873-as világválság megrendítette a monarchia gazdasági életét is, így elhalasztották a Keleti építését. A munka csak 1881-ben indulhatott meg. Budapest polgárai szinte nemzeti kérdésként kezelték a Keleti ügyét. A MÁV a terveket nem Bécsben rendelte meg, hanem saját mérnökeivel készíttette el. Rochlitz Gyula főmérnököt bízták meg, akinek tervei alapján elkészült eklektikus épület a maga idejében Közép-Európa egyik legkorszerűbb pályaudvara volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://millenium.blog.hu/api/trackback/id/tr37866284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arours 2009.10.24. 13:43:37

A Keleti-Pályaudvart NEM Rochlitz BÉLA hanem testvére Rochlitz GYULA tervezte és építette!!!!!!!!!

halak · http://millenium.blog.hu 2009.10.25. 08:46:15

Köszönöm, javítottam, de megjegyzem, hogy az eredeti forrásban "Ezeréves Magyarország - a Millenium idejében - 1896" >>> Rochlitz Béla van megadva , mint az épület tervezője !

alexander77 · http://www.lefolyo.hu 2011.03.20. 15:44:41

akkor milyen szép volt a környéke most meg mint ha bomba robbant volna
süti beállítások módosítása