A szegedi nagy árvíz volt a török kor óta, a legdrámaibb hatást gyakorló esemény a szegedi városkép fejlődésére. Az 1879-es nagy árvíz, szinte elsöpörte a várost, de egyben óriási lehetőségek elé állította az építészet terén. Szeged egykori büszkesége is megújullhatott. A városháza, tiszta barokk stílus meghagyásával, Lechner műépítész tervei alapjá 1883-ban épült fel. A pompás új csarnok 1/4 millió forint költségen készült el.

A bejegyzés trackback címe:

https://millenium.blog.hu/api/trackback/id/tr58937061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildsisy 2009.02.13. 07:54:27

Szegeden egyetlen egyszer voltam nagyon rég, évek óta szeretnék ismét elmenni, már alig emlékszem rá, csak annyit nagyon tetszett, de innen Pestről min.2 napra érdemes, persze egy olcsó lakhely kellene, motel vagy valami, ami ott elég drága...A Hági Halásztanya biztos nincs már meg?...Az összes nevezetességet megszeretném nézni, a Tisza parton sétálni...

halak · http://millenium.blog.hu 2009.02.13. 10:35:19

Szia ildsisy, évekig laktam Szegeden, egyszerűen szerelmes vagyok a városba. Az esti Tisza parti séták valóban felejthetetlenek.Kölyök koromban a Boszorkány szigeten bújócskáztunk sogat. A Hági étteremmel szemben, a Kölcsey utca sarkán laktam, úgy hogy hidd el nekem is szívfájadlmam volt mikor bezárt. Nagyon jókat vacsoráztunk ott. Szerintem a 90- es évek elején zát be, sajnálom....
süti beállítások módosítása